נעמה וקסמן נעמה וקסמן
  • ראשי
  • אודות
  • הדרכת הורים פרטנית
  • סדנאות
  • המלצות שלי
  • מאמרים
  • יצירת קשר
  • ראשי
  • אודות
  • הדרכת הורים פרטנית
  • סדנאות
  • המלצות שלי
  • מאמרים
  • יצירת קשר
נעמה וקסמן
  • ראשי
  • אודות
  • הדרכת הורים פרטנית
  • סדנאות
  • המלצות שלי
  • מאמרים
  • יצירת קשר
  • ראשי
  • אודות
  • הדרכת הורים פרטנית
  • סדנאות
  • המלצות שלי
  • מאמרים
  • יצירת קשר
בקצרה- 'מציאות מהרחוב'-ממשנתו של המחנך האגדי- יאנוש קורצ'ק- גאוני ויישומי
ראשי » מאמרים » בקצרה- 'מציאות מהרחוב'-ממשנתו של המחנך האגדי- יאנוש קורצ'ק- גאוני ויישומי

בקצרה- 'מציאות מהרחוב'-ממשנתו של המחנך האגדי- יאנוש קורצ'ק- גאוני ויישומי

17 במאי 2018 10:23

יאנוש קורצ'ק התייחס ב'חרדת קודש' כמעט לעולמו הפנימי והאישי של הילד. על כן הוא טען שכל אותם "קשקושים" שהילדים אוספים, מסמלים עבורם את אותו עולם: צדף מהים מסמל את הגעגוע לבילוי המשפחתי המשותף שהיה בו, חתיכת מתכת מסמלת את החללית שהוא רוצה לבנות, פרח מיובש מהגינה הציבורית יכול להיות קישוט יפיפה בעיניו וחתיכה לא מוגדרת של פלסטיק היא משחק שהוא מתעניין בו דקות ארוכות.
הילדים אוספים הרבה "ג'אנק" ומהקשים להביא את זה הביתה. אנחנו, ההורים, לא מבינים את העניין! מה יש לילד להביא את הזבל הזה מבחוץ? הרי חדרו מלא בצעצועים מעניינים ויש לומר נקיים, לעומת השטות חסרת התועלת אותה הביא (מלוכלכת..) מהרחוב.
אם נקבל שאותו "ג'אנק" מסמל עבור הילד עולם שלם אישי שלו, נוכל לאפשר יותר את הדבר ונבין שעבורו- יש בכך ערך אמתי!
אז איך בכל זאת מתמודדים עם הבאת חפצים רבים, ולפעמים מלוכלכים, לבית? הגדירו כללים להבאת המציאות מבחוץ: *כלל ראשון- מה שמגיע מהרחוב- נשטף עם כניסתו לבית. *כלל שני- מיקומו של החפץ הוא מוגדר: חפצים אלו מאוחסנים במגירה ייעודית אישית של הילד/קופסה ספציפית ייעודית לדבר ורק בהם מותר לילד לשמור אותם. אותה קופסה/מגירה היא אישית של הילד וההורה אינו מתערב או מסנן חפצים מתוכה. במידה והקופסה/מגירה מלאה לגמרי, תנו לילד משימה לעבור עליה בעצמו ולהחליט מה הוא משאיר ומה לא. התנהלות שכזו מכבדת הן את עולמו הפנימי של הילד (גם אם מרבית הזמן אנחנו לא מבינים אותו כלל..), עושה אותו אחראי על חפציו ואף מכבדת את פרטיותו. כשהילד חש גישה מכבדת זו כלפיו, קל לו יותר לכבד אותנו, את פרטיותנו ואת בקשותינו (גם אם מרבית הזמן הוא לא מבין אותן כלל

פורסם ב: מאמרים
« הקודם
הבא »
השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם

המלצות שלי

מוזמנים בשמחה לסדנה הקרובה שלי שנפתחת בשבוע הבא. התכוננו להתרגש!

[

המלצה שלי- מוסיקה אורגנית

לקטנטנים שלכם מוסיקה אורגנית היא ה-דבר. אומרים שלמוסיקה יש אנרגיה מסוימת, תדר מסוים שהיא מעבירה. גם אנחנו כמבוגרים מגיבים באופן

מאמרים אחרונים

בקצרה- 'מציאות מהרחוב'-ממשנתו של המחנך האגדי- יאנוש קורצ'ק- גאוני ויישומי

יאנוש קורצ'ק התייחס ב'חרדת קודש' כמעט לעולמו הפנימי והאישי של הילד. על כן הוא טען שכל אותם "קשקושים" שהילדים אוספים,

בקצרה- כשהלב מרגיש סגור…

כשאתם מרגישים שהלב שלכם סגור לילדים שלכם- זה סימן שהלב שלכם כלפי עצמכם סגור. החצים נורים החוצה לכל הכיוונים, אך

בקצרה- עוד דרך לעזור לילד להתמודד עם סיטואציות חברתיות

אחר צהריים אחד ילדכם הגיע הביתה עם דילמה חברתית: "הילד ההוא חטף ממני ולא ידעתי איך להגיב….ילד איים שירביץ לי….חברה

יצירת קשר

נייד: 0544339338

מייל: naama.vilkanski@gmai.com

כתובת: צור הדסה

אודות

שמי נעמה וקסמן, אני עובדת סוציאלית, מוסמכת כמדריכת הורים בשיטת מיכל דליות.

במהלך שנותיי כעובדת סוציאלית עבדתי עם משפחות רבות ומגוונות, המתמודדות עם מצבי משבר וגם שיגרה מאתגרים .

אני פה לרשותכם
  • סדנאות להורים
  • הדרכת הורים פרטנית
  • סדנאות לאנשי מקצוע
הירשמו לניוזלטר לקבלת עדכונים
כל הזכויות שמורות לנעמה וקסמן
עיצוב ובניית אתרים לעסקים UD Studio
גלילה לראש העמוד
דלג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס